Tijdens de Statenvergadering op 9 september 2016 moesten de Staten beslissen over kleine technische wijzigingen om de aanleg van de N69 mogelijk te maken. Dit omdat de Raad van State enkele -met name milieugerelateerde- reparaties noodzakelijk achtte. Het besluit om de weg aan te leggen was al eerder genomen.

Tekst inbreng:

Vz. Na het gedoe over de bedreigde dwarsgestreepte flutvlinder, het door stikstof geteisterde gele gordelroosje en het gemier over anderhalve vierkante meter natuurcompensatie voorzien van natte natuurparels, luidt onze vraag: wanneer gaat de schop de grond in en wanneer zijn de inwoners vsn Valkenswaard en Aalst verlost van de puinhoop op de N69?

De PVV wil de Brabantse automobilist feliciteren met de ongelijkvloerse kruising bij De Brandt op de N279. Graag zouden wij hen vaker feliciteren, met veel meer ongelijkvloerse kruisingen. Bij diverse spoorovergangen, op de N65 tussen Tilburg en Den Bosch en de N270 bij Brandevoort en Deurne bijvoorbeeld, maar ook op de N279-aansluitingen met de A2 en A50 en knooppunt Hooipolder.

De PVV stelt voor dit feestje te vieren met een verhoging van de maximumsnelheid naar 100 kilometer per uur. Maar daarover hebben we het wel in 2019, als de kiezer met deze groene en linkse klimaat- en milieukerk heeft afgerekend. 16 Miljard in 15 jaar aan 2/100.000e van een graad minder opwarming van de aarde en grootschalige tekentafelnatuur uitgeven is een politieke keuze. Niet de onze: Een klein deel daarvan volstaat namelijk om vele ongelijkvloerse kruisingen en een veel betere verkeersveiligheid te realiseren.

Pracht en praal van Rotterdam tot Wenen helemaal! De PVV wil eerst eens fatsoenlijk van Tilburg naar Moergestel kunnen rijden en het zal ons boeien wat er op het baanvak Frankfurt – Würzburg gebeurt!
Een stukje geschiedenis:
In 2011: Aanleg van de Ruit Eindhoven: volledig 4-baans en 100 kilometer per uur, evenals de N279 en de N69, waar de toenmalig gedeputeerde hoopte dat aan het eind van de termijn, dus maart 2015, de eerste auto’s zouden rijden. InnovA58 stond in de startblokken en hoopte in 2016 of 2017 met de uitbouw van deze weg te kunnen beginnen.
In 2016 met een VVD minister en een VVD gedeputeerde en een VVD als grootste partij in Nederland en een VVD als grootste partij in onze staten: Wat kan er in hemelsnaam mis gaan, behalve dan dat het verkiezingsprogramma van de VVD spoorloos is verdwenen, wellicht uit schaamte? Nou…
- de Ruit aan diggelen bij Eindhoven, keihard ingegooid met een bijzondere VVD-draai - 80 kmh op de N279 Noord
- 80 kmh op de N69, waar de eerste schop nog steeds niet in de grond zit - slechts 2 rijstroken op de N279 Zuid
- uitstel van InnovA58, dat binnenkort al van start had kunnen gaan als Rutte-2 het niet naar achteren bezuinigd had - uitstel van aanpak A67, dat binnenkort al van start had kunnen gaan als Rutte-2 het niet wegbezuinigd had

Read More