PERSBERICHT: PVV Brabant roept coalitiepartijen op om landbouw-impasse niet in de achterkamertjes te bespreken

Nadat het CDA afgelopen vrijdag een bom onder het Brabants college heeft gelegd door tegen de coalitieafspraken in met een wensenlijst voor het Landbouwdossier te komen, hebben de coalitiepartijen VVD, CDA, GL, D66 en PvdA aangegeven dat de plooien deze week in een besloten overleg gladgestreken gaan worden.
De PVV roept op om niet de achterkamertjes in te duiken, maar gezien het belang van dit dossier in alle openheid de discussie te voeren.

"De toekomst van de landbouw in Brabant en de daarmee gepaarde stikstofproblematiek gaan niet alleen de boer en de bouwvakker aan, maar het raakt het leven van iedere Brabander", aldus woordvoerder Maikel Boon. "Wij verzoeken de Brabantse coalitiepartijen dan ook om het openbare debat niet uit de weg te gaan, maar om de eisen van het CDA als aanleiding te beschouwen om de eerder ingeslagen weg te herzien en tot een breedgedragen landbouwbeleid te komen, waarbij onze boeren niet geslachtofferd worden en onze provincie niet op slot gaat."